San José - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Nine9 - WaarBenJij.nu San José - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Nine9 - WaarBenJij.nu

San José

Blijf op de hoogte en volg

02 Januari 2016 | Costa Rica, Manuel Antonio

Hiiii,

Nou de eerste dag zit er weer op! Ik heb de reis overleefd. M'n eerste vlucht (met KLM) richting Panama was super relaxed. Het vliegtuig zat niet helemaal vol dus ik werd verplaats naar rij 58 stoel A, B en C!! Een hele rij voor mijzelf dus. Ik heb lekker 4 films achter elkaar door gekeken, dus de tijd ging redelijk snel voorbij. Aangekomen op Panama airport moest ik 5 uur wachten op mijn aansluitende vlucht. Dit was wel erg vermoeiend, vooral na een korte nieuwjaars nacht. De laatste vlucht was gelukkig wel kort, slechts iets meer dan een uur. Uiteindelijk na zo'n 17 uur onderweg te zijn ben ik dan eindelijk aangekomen op Costa Rica. Ik werd opgehaald door een shuttle busje die mij naar het In&Basic hostel bracht. Daar kon ik een (koude) douche nemen en naar bed. Ik zat met 2 andere meiden op een 6 persoons dorm, dus lekker rustig.
De volgende dag ben ik na het lekkere ontbijt met een van de meiden, Clair uit Frankrijk, naar het centrum gegaan. San José is niet bepaald een mooi of gezellig centrum. Veel oude gebouwen en winkels. De gebouwen zien er een beetje vervallen uit en er is weinig sfeer. Veelal met golfplaten dak. De parkjes zijn klein en niet bijzonder. En in de wegen zitten veel gaten. De stoplichten maken een soort vogel piep geluid als deze op groen staan. Schijnbaar is San José te vergelijken met veel andere zuid Amerikaanse steden. Omdat er niet super veel te doen was zijn we alvast ons busticket gaan kopen voor de volgende dag. Het was slim om dat een dag van tevoren te doen, omdat de bushalte moeilijk te vinden was. Deze stond niet op de plek zoals in de Lonely Planet vermeld stond. Ook was het even uitzoeken waar je het busticket moest halen. Gelukkig zijn de Costa Ricanen wel behulpzaam, ondanks dat velen van hen geen Engels praten. Dus zo zijn we er toch uitgekomen.
'S avonds lekker rustig een boekje gelezen en voorbereid op m'n volgende bestemming; Manuel Antonio National Park. Daar heb ik echt veel zin in!

Liefs Nine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Manuel Antonio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2016

Manuel Antonio

02 Januari 2016

San José

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 1390

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: